Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

La Diputació de Castelló invertirà 125.000 euros en la realització de 81 concerts de bandes de música a la província

[:vl]El president de la Diputació, José Martí, i la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz, han anunciat la realització d’una campanya de 81 concerts en el territori provincial, que requerirà una inversió de 125.000 euros, amb la qual l’equip de govern reitera el seu compromís amb la música i les societats musicals. Així li ho han traslladat a la presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, Daniela González, i al seu equip directiu, en el transcurs d’una reunió que han mantingut en la seu de l’entitat musical a València.

Una reunió en la qual els responsables de la Diputació també han informat de “la suspensió per segon any consecutiu” del Certamen Provincial de Bandes i Trobades Comarcals, “davant la impossibilitat que els músics de les diferents bandes puguen realitzar els assajos previs que requereix un esdeveniment d’aquestes característiques”.

Es dóna la circumstància que en aquests moments, la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 81 entitats, que precisament seran les protagonistes de les actuacions que l’àrea de Cultura de la Diputació programe aquest estiu en les poblacions en les quals estan radicades”.

El que ha fet l’equip de govern és “reestructurar part del nostre pressupost de Cultura perquè no es perda la partida que havíem destinat al Certamen Provincial de Bandes”

José Martí ha explicat que “estem davant una decisió conseqüent amb la filosofia que inspira l’acció de govern de l’actual Diputació progressista, que consisteix bàsicament a generalitzar els serveis i els drets en tot el territori”. En aquest sentit, ha manifestat que “encara que som conscients de la il·lusió que existia en el sector de cara a la recuperació d’un certamen que ja va ser suspés l’any passat, la situació requeria una reacció perquè a la província de Castelló, ni volem, ni podem, estar dos anys sense música”.

En similars termes s’ha pronunciat la diputada Ruth Sanz, qui ha destacat la importància de “portar la cultura als pobles de la província”. La responsable de l’àrea de Cultura ha sigut taxativa en assegurar que “la música activa l’esperit humà, facilita la interacció entre les persones, evoca la vida i contribueix a la reactivació econòmica del territori perquè els moviments que emprenen les societats musicals generen impacte econòmic”.[:es]El presidente de la Diputación, José Martí, y la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz, han anunciado la realización de una campaña de 81 conciertos en el territorio provincial, que requerirá una inversión de 125.000 euros, con la que el equipo de gobierno reitera su compromiso con la música y las sociedades musicales. Así se lo han trasladado a la presidenta de la Federación de Sociedades Musicales de la Comunidad Valenciana, Daniela González, y a su equipo directivo, en el transcurso de una reunión que han mantenido en la sede de la entidad musical en València.

Un encuentro en el que los responsables de la Diputación también han informado de “la suspensión por segundo año consecutivo” del Certamen Provincial de Bandas y Trobades Comarcals, “ante la imposibilidad de que los músicos de las distintas bandas puedan realizar los ensayos previos que requiere un evento de estas características”.

Se da la circunstancia de que en estos momentos, la Federación de Sociedades Musicales de la Comunitat Valenciana está integrada por 81 entidades, que precisamente serán las protagonistas de las  actuaciones que el área de Cultura de la Diputación programe este verano en las poblaciones en las que están radicadas”.

Lo que ha hecho el equipo de gobierno es “reestructurar parte de nuestro presupuesto de Cultura para que no se pierda la partida que habíamos destinado al Certamen Provincial de Bandas”

José Martí ha explicado que “estamos ante una decisión consecuente con la filosofía que inspira la acción de gobierno de la actual Diputación progresista, que consiste básicamente en generalizar los servicios y los derechos en todo el territorio”. En este sentido, ha manifestado que “aunque somos conscientes de la ilusión que existía en el sector de cara a la recuperación de un certamen que ya fue suspendido el pasado año, la situación requería una reacción porque en la provincia de Castellón, ni queremos, ni podemos, estar dos años sin música”.

En similares términos se ha pronunciado la diputada Ruth Sanz, quien ha destacado la importancia de “llevar la cultura a los pueblos de la provincia”. La responsable del área de Cultura ha sido taxativa al asegurar que “la música activa el espíritu humano, facilita la interacción entre las personas, evoca la vida y contribuye a la reactivación económica del territorio porque los movimientos que emprenden las sociedades musicales generan impacto económico”.

 [:]

Compartir:

Últimas noticias

Categorías