Close this search box.

La FSMCV claursura la 48ª Assemblea General amb la presència del President de la Generalitat Ximo Puig

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) va concloure ahir la seua 48ª Assemblea General, després d’un intens cap de setmana en el qual també ha celebrat la Gala de la Música, cita anual on es van lliurar els XVII Premis Euterpe. Cullera ha sigut l’escenari en el qual representants de les Societats Musicals i la junta directiva de la FSMCV han debatut i consensuat el seu futur més immediat, a més de celebrar la festa de la música valenciana.
En l’acte de clausura van participar el president de la Generalitat, Ximo Puig, el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i el president de la Federació, Pedro Rodríguez. També va estar representada CulturArts i el consistori de Cullera en la figura del seu Alcalde, Jordi Mayor. Puig va remarcar la necessitat de recolzar a la Federació i a les Societats Musicals donada la importància que suposen com a eix vertebrador del territori valencià. A més va ratificar el seu compromís amb la FSMCV per a recolzar la seua labor social i educativa, així com la candidatura de les Societats Musicals com Bé d’Interès Cultural. Per la seua banda, Marzà destacava a les bandes de música valencianes com a exemple d’inclusió i integració, i reflectia la necessitat que el conjunt de la societat actue unida per a defensar els valors culturals valencians.
Pedro Rodríguez, president de la Federació, va reivindicar davant les autoritats presents un millor finançament per a un teixit associatiu que, a més de ser el més gran d’Espanya, té potencial per a generar fins a 4.000 llocs de treball i formar a més de 60.000 alumnes. També va emplaçar al president de la Generalitat a recuperar el conveni entre la institució autonòmica i la FSMCV per a reforçar la seua relació.

XLVIII Assemblea General

Els associats de la FSMCV van aprovar les actes corresponents a les anteriors assemblees generals, –celebrades a Benicàssim (2015) i Almoradí (2016)– i el pressupost proposat per la junta directiva per a l’any 2017. Lluís Vidal, tresorer de la Federació, exposava davant l’auditori la necessitat d’actualitzar les quotes federals de les Societats Musicals, per tal de dur a terme els projectes plantejats i assumir les despeses que s’ocasionen. Vidal va explicar que l’increment suposa menys del 50% del desfasament que s’acumula des de la congelació de les quotes en 2008, i va aclarir que suposarà un augment de 20.000€ en els fons pressupostaris. Pedro Rodríguez apuntava l’obstinació de la FSMCV a cercar nous patrocinadors i empreses que recolzen la labor de la Federació i impulsen projectes que posen en relleu la música valenciana.
Durant l’assemblea foren exposats els projectes que actualment està duent a terme la FSMCV. Entre ells es troba la presentació de la nova web de la Federació, que estarà plenament operativa pròximament, i permetrà una millor comunicació entre les diferents associacions en un entorn acord a les diferents necessitats de cada institució. En la seua aposta per les noves tecnologies en el terreny educatiu, l’assemblea va acollir la conferència de presentació de Soundcool, un innovador sistema d’educació musical i creació col•laborativa mitjançant mòbils, tablets i altres dispositius digitals que permet un aprenentatge creatiu a les noves generacions de músics.
L’ex ministra de Cultura, Carmen Alborch, i el president de la Federació van reflectir davant els assistents el projecte de participació de la FSMCV i les diferents Societats Musicals en la Plataforma DH (Dons-Homes) per a la igualtat de gènere en la cultura. Alborch va destacar la necessitat de conèixer a fons la realitat de les desigualtats existents per a poder actuar en conseqüència i aconseguir la visibilització i el reconeixement de les dones en l’àmbit cultural.
Finalment es presentà un projecte per a elaborar un nou marc normatiu que regule a les Societats Musicals de la Comunitat Valenciana. Per a açò s’ha demanat la col·laboració de les 547 associacions federades per tal que aporten el seu punt de vista en la configuració de les noves directrius que regiran el funcionament de les entitats que componen la Federació.

Elda serà la seu assembleària de 2017

Elda acollirà la pròxima assemblea general de la FSMCV en 2017 després d’aconseguir el suport unànime per part dels associats en una votació en la qual configurava l’única candidatura proposada per a albergar la pròxima cita assembleària de la Federació. L’Associació Músical Cultural Eldense Santa Cecilia serà qui s’encarregarà de dur a terme l’organització de l’esdeveniment treballant colze a colze amb l’Ajuntament d’Elda.
L’assemblea va reconèixer la labor d’aquells membres de l’estructura federal que han finalitzat el seu mandat. En aquesta ocasió s’ha homenatjat a Amalia Martínez, exdirectiva de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, i Ángel Martínez, expresident comarcal del Valle de Ayora-Cofrentes. Així mateix la 48º Assemblea General ha condecorat a la Societat Unió Musical Santa Cecilia de Barx pel seu 130 aniversari.

Desfilada de bandes

Finalitzat l’acte de clausura de l’Assemblea, els assistents i personalitats es van dirigir a les proximitats de l’Auditori Municipal per a presenciar la desfilada de bandes i el lliurament dels distintius a les 15 Societats Musicals participants. Estes han sigut: la Societat Musical “Amics de la Música” de Favara, l’ Ateneu Musical de Sueca, la Unió Musical de Benicull, l’ Ateneu Instructiu Musical Giner de Llaurí, la Asociació Musical Polinyenense de Polinyà del Xúquer, la Agrupació Musical El Perelló, l’ Ateneu Musical i Cultural d’ Albalat de la Ribera, la Societat Unió Artístic-Musical de Sollana, la Societat Musical Lira Almussafense, l’ Ateneu Musical La Lira de Corbera, la Societat Unió Musical de Sueca, la Societat Musical Santa Cecilia de Fortaleny, la Societat Unió Musical de Riola, la Societat Musical Instructiva Santa Cecilia de Cullera, i l’ Ateneu Musical de Cullera.
En acabar la desfilada, les diferents bandes es van unir sota les ordres del director de la Jove Banda Simfònica de la FSMCV, Pablo Marquès Mestre, per a interpretar “Tercio de quites” del compositor Rafael Talens. El punt i final ho va posar la gran ovació rebuda per part d’assistents, autoritats i veïns que gaudien de l’esdeveniment.